Hej, hur kan vi hjälpa dig?

Välj kategori

Välj kategori frågor & svar

Välj kategori

Betalning

Du betalar din order i kassan med det betalningsmedel du väljer. Du kan välja att betala med kort, faktura eller presentkort under fliken betalningsalternativ. All betalningsinformation är krypterad och hanteras av våra betalningsleverantörer PayEx och Klarna.

Kort: Betalar du med kort använder du Visa, Mastercard eller American Express. Vi accepterar ej Maestro eller Visa Electron. Kom ihåg att du kan spara dina kortuppgifter vid ditt köp så går det snabbare nästa gång du handlar.

Faktura: Betalar du med faktura använder du Klarna. Betaltiden är 14 dagar. Fakturan skickas ut i ett separat mail via Klarna på leveransdagen. Fakturaavgift på 29 kr tillkommer. Observera att första köpet med Klarna av säkerhetsskäl går till din folkbokföringsadress. 

Presentkort: Betalar du med presentkort anger du presentkortet under fliken Presentkort under fliken betalningsalternativ. Hela presentkortets värde nyttjas vid ett köptillfälle. Observera att du behöver välja kort eller faktura som betalningsalternativ för att kunna genomföra ett köp mot presentkort, även om totalsumman är 0 kr. 

 



Uppdaterad: 2018-02-05

Det går tyvärr inte att ändra betalsätt i en redan bekräftad order. Ordern måste tas bort och läggas på nytt då vi redan skickat uppgifter till din betalinlösare.

Gör så här:

  1. Avboka först din order under Mina sidor.
  2. Sedan klickar du på din order och väljer Lägg valda varor i varukorgen.
  3. Slutför sedan beställningen med det nya betalsättet.

Vill du istället ändra betalsätt i ditt abonnemang? 

Att ändra betalsätt i ditt abonnemang är enkelt. Gör så här: 

  1. Klicka på Min sida högst uppe i högra hörnet.
  2. Klicka på Visa/Ändra till höger om det abonnemang som du vill ändra.
  3. Klicka nu på Ändra betalning till höger så öppnas betalningsmenyn upp.
  4. Här kan du nu ändra betaluppgifter. Välj mellan Faktura, Visakort, Mastercard eller American Express.
  5. Klicka på Spara och ange sedan dina betaluppgifter.


Uppdaterad: 2017-08-19

Som företagskund betalar ni er order i kassan med det betalningsmedel ni väljer. Ni kan välja att betala med kort, faktura eller presentkort under fliken betalningsalternativ. All betalningsinformation är krypterad och hanteras säkert av vår betalningsleverantör PayEx eller Klarna.

Faktura: Betalar ni med faktura använder ni Klarna. Betaltiden är 14 dagar. Fakturan skickas ut i ett separat mail av Klarna på leveransdagen. Fakturaavgift på 29 kr tillkommer. 

Vill ni betala mot faktura men får problem? Då kan vi manuellt behöva aktivera ert företagskonto. Mejla foretag@mathem.se följande information så hjälper vi er:

  • Den mejladress som ni registrerat här på MatHem
  • Organisationsnummer
  • Namn och kontaktinformation
  • Leveransadress
  • Fullständig fakturaadress 

Har ni en separat fakturaadress som inte är er leveransadress behöver vi godkänna denna innan ni kan börja handla. Kontakta oss så återkommer vi så snabbt vi kan.

Mer info hittar ni här - bli företagskund.

Kort: Betalar ni med kort använder ni Visa, Mastercard eller American Express. Vi accepterar ej Mestro eller Visa Electron. Kom ihåg att spara era kortuppgifter vid ert köp, så går det snabbare nästa gång ni handlar.

Presentkort: Betalar ni med presentkort anger ni presentkortet under fliken Presentkort under fliken betalningsalternativ. Hela presentkortets värde nyttjas vid ett köptillfälle. Observera att ni behöver välja kort eller faktura som betalningsalternativ för att kunna genomföra ett köp mot presentkort, även om totalsumman är 0 kr. 



Uppdaterad: 2018-02-05

Du hittar våra presentkort på AnyGift eller GoGift.

För att ditt presentkort ska dras av måste koden skrivas in i presentkortsfältet. Presentkortsfältet hittar du i slutet av kassasteget under fliken Betalningsalternativ. När du skrivit in presentkortskoden trycker du på knappen OK. Summan dras sedan av från din varukostnad. Observera att hela presentkortets värde nyttjas vid ett köptillfälle.  

Du kan inte lägga in ett presentkort på en redan bekräftad order. Kontrollera därför att presentkortet är korrekt inlagt innan du bekräftar din order! 



Uppdaterad: 2018-02-05

Gör så här:

  1. Klicka på Min sida.
  2. Klicka sedan på Min profil till vänster.
  3. Klicka på Ta bort sparade kortuppgifter för att radera dina kortuppgifter. Nya kortuppgifter kan sedan sparas i samband med ditt nästa köp.


Uppdaterad: 2018-01-02

När du betalar med betal- eller kreditkort reserveras beloppet på ditt konto. Reservationen justeras om du gör ändringar i din order. Pengarna dras sedan på leveransdagen. Detta kan ta upp till 5 dagar beroende på vilken bank du har.

Det slutgiltiga beloppet kan vara mindre än det reserverade om vi har slut på en vara i lager alternativt tagit en billigare ersättningsvara.



Uppdaterad: 2016-06-22

Hittar du inte svaret på din fråga kontakta oss på telefon eller genom vårt formulär


020-15 10 10

Öppet idag 07:00 - 23:00   Visa alla tider >

Chatta med kundtjänst

Starta chatt

Kontakta oss

Välj avdelning