Hej, hur kan vi hjälpa dig?

Vanliga frågor & svar

Gå till Min sida när du är inloggad. Klicka på "Visa" på det stoppade abonnemanget. Där finns instruktioner hur du startar abonnemanget. Dubbelkolla gärna att det finns varor i abonnemanget.

Uppdaterad: 2016-08-16

Som kund förbinder du dig att ta emot varorna vid det intervall du angett. Ändringar kan endast göras fram till 13.00 eller midnatt en till två dagar innan beroende på när leveransen är planerad eller vilka varor som är beställda. Det finns ingen möjlighet att ändra leveranstid eller chaufförsrutt samma dag.

Vi ansvarar inte för om leverans uteblir på grund av att ingen är hemma. Kontrollera därför mycket noga att leveransintervall och adress stämmer innan du bekräftar din order samt i din orderbekräftelse. Returnerade ordrar debiteras. Kontakta vår kundtjänst direkt om du behöver hjälp.

 

 

Uppdaterad: 2016-07-17

En order låser sig normalt för ändringar beroende på när du valt din leveranstid, ofta vid midnatt dagen innan leverans för beställningar dagtid på vardagar. 

Ibland uppstår dock en ovanlig bugg på hemsidan som gör ordern felaktigt låst för ändringar. Buggen gör det svårt att genomföra ett köp. Gör så här:

1. Spara din varukorg som en inköpslista. Klicka på Spara som inköpslista och döp listan till ett namn.

2. Påbörja sedan en ny varukorg.

3. Logga ut, logga in igen och öppna den sparade listan. 

Uppdaterad: 2016-06-22

Vi gör vårt bästa för att du ska få njuta av sommaren till fullo och slippa släpa tunga kassar. Den 15 juni öppnar vi därför upp för leveranser till Stockholms skärgård under sommaren. Vi hoppas kunna leverera till Göteborgs skärgård nästa sommar 2017!

Var i Stockholms skärgård?

Vi kommer till en början att leverera till område 1, 2, 3 och 4 på kartan nedan, men ser vid stor efterfrågan även över möjligheterna att öppna upp för leveranser till område 5 och 6 i juli. Hör gärna av dig till oss med dina önskemål. 

Vad kostar det?

Priset för en skärgårdsleverans är 295 kr. 

Leveranskort gäller ej för skärgårdsleveranser.

Hur gör jag?

Klicka på fliken Skärgårdsleverans när du bekräftar din order och ange dina koordinater. Beställningen måste ske senast 18:00 dagen innan önskad leverans.

När kommer leveransen?

Vi levererar varje dag mellan kl 9-19 (det finns endast ett intervall att välja på) och skickar som vanligt ut ett SMS med din beräknade leveranstid.

Observera att det inte går att få ett kortare leveransintervall.

Hämtar du hellre upp själv? Under sommaren kommer vi ha ett antal hämtställen där du själv kan plocka upp dina kassar. 

 

 

 

 

 

 

Uppdaterad: 2016-08-16

När bilar blir fullbokade försvinner leveransintervall succesivt från hemsidan. Leveransintervallen styrs av tillgång och efterfrågan och varierar beroende på postnummer och specifika varor i varukorgen.

Tillgängliga intervall kan därför snabbt försvinna vid hög efterfrågan.

Observera att det är i samband med ett köp (eller ändring av en redan bekräftad order) i inloggat läge som tillgängliga leveransintervall kan väljas och bekräftas. 

För att undvika oklarheter är det viktigt att du genast dubbelkollar orderbekräftelsen efter ditt köp. Orderbekräftelsen skickas till din mail i samma stund som du bekräftar din order på hemsidan. 

 

Uppdaterad: 2016-07-10

När du betalar med betal- eller kreditkort reserveras beloppet på ditt konto. Reservationen justeras om du gör ändringar i din order. Pengarna dras sedan på leveransdagen. Detta kan ta upp till 5 dagar beroende på vilken bank du har.

Det slutgiltiga beloppet kan vara mindre än det reserverade om vi har slut på en vara i lager alternativt tagit en billigare ersättningsvara.

Uppdaterad: 2016-06-22

Gör så här:

1. Klicka på Min sida.
2. Klicka sedan på Min profil till vänster.
3. Klicka på Ta bort sparade kortuppgifter för att radera dina kortuppgifter. Nya kortuppgifter kan sedan sparas i samband med ditt nästa köp.

Uppdaterad: 2016-06-22

Ditt presentkort skickas till din mailadress. I ditt mail öppnar du en bifogad .pdf-fil med din presentkortskod. 

För att ditt presentkort ska dras av måste koden skrivas in i presentkortsfältet. Presentkortsfältet hittar du i slutet av kassasteget under fliken Betalningsalternativ. När du skrivit in presentkortskoden trycker du på knappen OK. Summan dras sedan av från din varukostnad. 

Du kan inte lägga in ett presentkort på en redan bekräftad order. Kontrollera därför att presentkortet är korrekt inlagt innan du bekräftar din order! 

Uppdaterad: 2016-06-22

020-15 10 10

Öppet onsdag 07:00 - 23:00

Chatta med oss på MatHem

Starta chatt

Kontakta oss

Välj avdelning

;